Anul trecut, ROM a fost campionul real-time marketing-ului in Romania. In 2014, Lidl a prins mai mult “curaj”. Tot acest trend de a fi pe faza fie la nevoile influencer-ilor si ale consumatorilor, fie in timpul unor evenimente importante va creste din ce in ce mai mult in acest an. Deja avem o serie de exemple interesante dupa primele doua luni din 2014.
1) Prezervativele de la Lidl
Un client al lantului de magazine a sugerat pe pagina de Facebook a companiei sa gaseasca un loc mai ascuns pentru prezervativele puse la vanzare. Lidl i-a trimis acasa un pachet de prezervative, cu un mesaj personalizat.
2) Flappy Birds si Renault, Pegas, Dacia si Ford
Disparitia prematura a jocului Flappy Birds a lasat loc unor copii mai mult sau mai putin reusite. Pentru a capitaliza pe momentul “disparitiei jocului”, mai multe branduri cu prezenta locala au lansat propriile versiuni.
3) Gillette, Andi Moisescu si campania Heineken
Ca parte din lansarea noii campanii globale Heineken in Romania, Andi Moisescu a “purtat” barba la o sesiune foto. Imaginea publicata pe Facebook a atras atentia agentiei care se ocupa de brand-ul Gillette. Aceasta i-a trimis prezentatorului TV un aparat de ras si un mesaj personalizat.
4) Darie si laptele Zuzu
Copywriter-ul Iulian Fecioru a pus pe Facebook o poza cu o reinterpretare simpatica a copertei volumului “Sa nu uiti, Darie…”. “Sa nu uiti, Darie… Te rog ia 3 Zuzu!!!”. Agentia care se ocupa de brandul Zuzu a trimis autorului o “coperta 3D”, ce continea cele 3 cutii de lapte dorite.
5) Saptamana Bunesciana la Lidl
Blogger-ul Ionut Bunescu a postat pe profilul lui de Facebook urmatorul mesaj: “Când o să mă fac eu mare, o să vreau Săptămâna Bunesciană la LIDL (doar cu ce-mi place mie)”. La scurt timp, Ionut a primit la birou din partea Lidl un pachet cu produsele preferate.
Lista este deschisa completarilor (cu exemple din lunile ianuarie si februarie) si va fi actualizata pe masura ce vor aparea noi studii de caz.